تهران- خ سعدی جنوبی- کوچه ترابی گودرزی – ساختمان عزیزی – ط2-پ201 تلفن:89 85 93 33 ۰21

رابطه اتوماسیون صنعتی با پی ال سی

آیا شما تا کنون نام اتوماسیون صنعتی را شنیده اید؟

اتوماسیون صنعتی به فرایند خاصی گفته می شود که در طی آن شما از ابزار های ویژه ای همچون ماشین آلات و تجهیزات مختلف استفاده می کنید تا یک پروسه تولیدی به اتمام برسد. مطمئنا هدف اصلی از ایجاد این سیستم، بهبود وضعیت انجام فعالیت ها و بهینه کردن پروسه های مختلف طبق برنامه ای مشخص بوده است.

حال یک سوال به وجود می آید. رابطه اتوماسیون صنعتی با ابزار های دقیق و تجهیزات مربوط به آنها همچون پی ال سی دلتا چگونه است؟ اگر شما هم با این سوال مواجه شده اید، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید. امروز ما قصد داریم تا در همین مورد با شما صحبت کنیم.اتوماسیون صنعتی

انواع تجهیزات اتوماسیون سازی

مطمئنا برای اتوماسیون سازی شما می توانید از ابزار ها و تجهیزات مختلفی استفاده کنید. هر کدام از این ابزار ها و تجهیزات به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از آنها شما می توانید یک سری فعالیت های خاص را انجام دهید. مثلا برای اتوماسیون صنعتی شما می توانید از انواع پی ال سی دلتا که هرکدامشان نقش مغز متفکر و مرکز فرماندهی سیستم را دارند استفاده کنید. همچنین می توانید از ابزار دقیق، نمایشگرهایی الکترونیکی همچون تکست پنل دلتا ویا  اچ ام آی دلتا استفاده کنید. هر کدام از این محصولات یک سری ویژگی های خاص داشته و متناسب با آن در پروژه های خاص هم کاربرد دارند. شما باید بسته به نیاز های کلی و جامع خود یک مدل خاص را استفاده کنید. بیایید تا کارمان را با بررسی ابزار دقیق شروع کنیم.

رابطه اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق

اتوماسیون صنعتی می تواند در دسته بندی ها و انواع مختلفی تقسیم شوند. هر کدام از این انواع یک سری ابزار های خاص را دارند. ابزار دقیق یکی از انواع ابزارهای اتوماسیون صنعتی به حساب می آید که کاربرد های زیادی دارد. این ابزار در کنار شبکه های عصبی مصنوعی و رباتیک و کنترل حرکت و … قرار می گیرد. استفاده از این سیستم می تواند مزایای زیادی را برای شما در پروژه های خاص داشته باشد. شما باید به این مسئله مهم توجه داشته باشید.

بیایید تا فرض کنیم که شما بر روی سیستم های اندازه گیری پیچیده در پروژه های حساس کار می کنید. مطمئنا شما برای کنترل این سیستم ها در صنایع خاصی همچون صنایع غذایی، صنایع  خودرو سازی، صنایع شیمیایی و … باید از یک سری ابزار های ویژه استفاده کنید. اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق محصولاتی هستند که به کار شما می آیند.

با پیشرفت های تکنیکی که در زمینه های مختلف بررسی و اندازه گیری ایجاد شده است، شما می توانید پارامتر های مختلفی همچون فشار، دما، جریان و … را با استفاده از این سیستم بررسی نمایید. ابزار دقیق به ابزار هایی گفته می شوند که به شما کمک می کنند تا اندازه گیری را به اتمام برسانید. از جمله این موارد اندازه گیری شده می توان به فشار، دما، جریان گاز ها و سطح موارد و … اشاره کرد. هر کدام از آنها یک سری ویژگی های خاص داشته و باید با استفاده از ابزار های ویژه مورد بررسی قرار گیرند.

رابطه اتوماسیون صنعتی با ابزاری که در آن بکار می رود

مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده این ابزار

ابزار دقیق می تواند از قسمت های مختلفی تشکیل شده باشد. در ادامه همه آنها را با هم بررسی می کنیم. اولین مورد برای بررسی ابزار دقیق در اتوماسیون صنعتی، اندازه گیر ها هستند .این محصولات که همچون چشم سیستم های کنترل به حساب می آیند، می توانند مقدار واقعی عناصر را به طور کامل اندازه گیری کنند. این محصولات می توانند فشار، اندازه جریان و درجه حرارت را به طور کامل اندازه گیری کنند. به همین علت هم استفاده از آنها برای همه افراد بازدهی بالایی دارد.

کنترل کننده ها دیگر ابزار هایی هستند که شما باید به آنها توجه داشته باشید. این بخش می تواند از کل سیستم شما نگهداری کند. چرا که با استفاده از کنترل کننده ها در اتوماسیون صنعتی شما می توانید سیستم را به طور کامل کنترل نمایید. این پروسه می تواند بر روی سیستم شما از نظر کمی، کیفی، ایمنی و زیستی تاثیر گذار باشد. شما باید بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید تا به هیچ چیز آسیب نزنید.

محرک ها آخرین محصولاتی هستند که در دسته بندی اندازه دقیق قرار می گیرند. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از یک سیگنال می توانند خروجی قسمت کنترل را فراهم کنند. این محصولات می توانند در دسته بندی های مختلفی قرار گیرند. از جمله آنها می توان به شیر های کنترل کننده و الکتروموتور ها اشاره کرد. شما باید بسته به نیاز های کلی و جامع خود یک مدل خاص را تهیه نمایید.

رابطه اتوماسیون صنعتی و پی ال سی

پی ال سی ها از جمله دیگر ابزار های مربوط به اتوماسیون صنعتی به حساب می آیند. این محصولات قدرت عملکردی بالایی داشته و شما با خیال راحت می توانید آنها را در موقعیت های مختلف به کار گیرید. این محصولات معمولا قابل برنامه ریزی بوده و شما می توانید با استفاده از تکنیک های برنامه ریزی خاص، آنها را تحت فرمان خود درآورید. درحال حاضر یکی از مهمترین اجزای سیستمهای اتوماسیون صنعتی همین پی ال سی ها هستند.

از جمله تجهیزات مهم این مقوله می توان به پی ال سی دلتا، تکست پنل دلتا، اچ ام آی دلتا و … اشاره کرد. خود کلمه پی ال سی به قابل برنامه ریزی بودن این محصولات اشاره دارد. این کلمه مخفف Programmable Logic Controller است. یک مدار منطقی قابل برنامه ریزی مطمئنا برای اتوماسیون صنعتی اهمیت زیادی می تواند داشته باشد. چرا که با استفاده از آن شما می توانید فرایند ها و فعالیت های مختلفی را کنترل کنید و به آنها دسترسی لازم را بدهید.رابطه اتوماسیون صنعتی با پی ال سی

شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که رابطه اتوماسیون صنعتی با همه ابزار ها و تجهیزات مربوط به آن، یک رابطه قوی است. مسلما بدون استفاده از ابزار هایی همچون پی ال سی یا ابزار دقیق شما نمی توانید فعالیت های مربوط به اتوماسیون سازی یک سیستم را  دنبال کنید. پس دقیقا نمی توان گفت که کدام یک از این ابزار های معرفی شده اهمیت بیشتری دارند. کاملا بدیهی است که همه آنها از اهمیت به سزایی برخوردارند و شما باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

*