تهران- خ سعدی جنوبی- کوچه ترابی گودرزی – ساختمان عزیزی – ط2-پ201 تلفن:89 85 93 33 ۰21

Delta-PLC.jpg

 پی ال سی دلتا از پرفروشترین محصولات برند دلتا در ایران است که شمار متقاضیان آن به سرعت در حال افزایش است. شما پس از خواندن این صفحه دیگر فرد قبل از مطالعه نیستید! با دانستن این اطلاعات می توانید بهترین خرید را داشته باشید. برای خرید محصول مورد نظر با شماره تلفن: 89 85 93 33 ۰21 تماس بگیرید تا ترتیب ارسال کالا به سراسر کشور داده شود.

 پی ال سی دلتا چیست؟

پی ال سی دلتا یک سیستم منطقی برنامه پذیر الکترونیکی است که عملکرد کنترلی و فرماندهی دارد و توسط کمپانی دلتا تولید شده است. در واقع Delta PLC دستگاهی الکترونیکی است که از یک حافظه قابل برنامه ریزی برای کنترل ماشین آلات و روند آنها استفاده می کند. این حافظه برنامه پذیر ذخیره دستورالعمل ها و توابع پیاده سازی را در سیستم بر عهده دارد. می توان این محصول را به یک مینی کامپیوتر صنعتی تشبیه کرد. این کامپیوتر کوچک، مغز متفکر سیستمهای اتوماسیون به منظور اداره آنها به شمار می رود.

با استفاده از این محصول سیم کشی ها در مدارهای کنترل رله ای حذف گردیده و پروسه های ذخیره‌سازی بهینه و آسان می شود. همچنین اصول توسعه مفید و عملکردهای کنترل ترتیبی/موقعیتی، شمارش زمان‌دار و نیز کنترل ورودی/خروجی به صورت وسیعی محقق می شود. این محصول به ایجاد تحول در حوزه کنترل و اتوماسیون صنعتی کمک شایانی نموده است.

هر PLC یا کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی می تواند به دستورات مد نظر که به صورت برنامه نرم افزاری به آن داده می شود عمل نماید.

پی ال سی دلتا damoontech_ir

کاربردها

به طور کلی در هر سیستمی که صحبت از اتوماسیون به میان آید به یک پی ال سی با کیفیت مانند دلتا نیاز است. کنترل ماشین یا هر وسیله برقی، کنترل هر سیستم خط تولید و کنترل مدار فرمان از مهمترین کاربردهای این محصول به شمار می رود.  آمارهای جدید نشان می دهد این محصول در اتوماسیون کردن سیستم های صنایع غذایی بیشترین کاربرد را دارد. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تولید انواع لاستیک و سایر صنایع نیز در رده های بعدی کثرت استفاده از این محصول را دارا می باشند.

مزایای استفاده از پی ال سی دلتا

اگر مایلید بدانید استفاده از پی ال سی های دلتا به طور کلی چه مزایایی دارد توصیه می کنیم به این پادکست گوش کنید. در این فایل صوتی سعی کردیم به بهترین شکلی این موارد را ذکر کنیم.

علاوه بر موارد فوق قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه این محصول نیز مزیتی مهم و اساسی به شمار می رود. مجموع این مزایا باعث شده اند که امروزه بیش از 32 کشور جهان پی ال سی دلتا را جایگزین مناسبی برای سایر برندها درنظر بگیرند. بدیهی است که محبوبیت حاصل از این مزیتها از دلائل اساسی افزایش فروش این محصول می باشد.

انواع پی ال سی دلتا

به طور کلی پی ال سی های دلتا در سه دستـۀ اصلی (سری DVP)،  (سری AS) و  (سری AH) طراحی و تولید شده اند. هریک از این دسته ها بر اساس ویژگیها و قابلیت هایی که دارند دارای مدلهای متنوع و مختلفی می باشند که کاربردهای خاص خود را دارند. در این میان، مدلهایی همچون AH500 و برخی مدلهای سری AS و سری DVP به دلیل عملکردشان از محبوبیت و تقاضای بیشتری برخوردارند. در ادامه برای روشنتر شدن این مطلب به بررسی دقیقتر این سه دسته می پردازیم.

 PLC های پیشرفته دلتا سری AH

یکی از شناخته شده ترین مدل های PLC برای استفاده در برنامه های سطح بالا و فرایندهای پیچیده، پی ال سی های سری AH دلتا می باشد. این نوع PLC عملکرد بسیار پیشرفته ای دارد، نرم افزار آن یکپارچه است و دارای بلوک های کارکرد (Function Block) گوناگون  می باشد. این محصول قادر است انتخاب ماژول های داخلی را به نحو شایسته ای ممکن نماید. انعطاف پذیری این مدل در مقایسه با مدلهای دیگر افزایش قابل توجهی دارد و دارای سرعت و ظرفیت حافظه بالاتر است. ایجاد امکان کنترل حرکت به منظور کنترل ماشینها در چند محور با سرعت و دقت بالا از دیگر قابلیتهای مهم سری AH می باشد. مناسب بودن قیمت این نوع پی ال سی نیز در محبوبیت آن تاثیر به سزایی دارد. در بین محصولات ما تاکنون از این نوع پی ال سی استقبال خاصی صورت گرفته است.

سری AH پی ال سی‌های دلتا دارای خصیصه ی بسیار مهمی است که hot-swap نام دارد. چنانچه در ماژول‌های ورودی/ خروجی خطایی رخ دهد، این ویژگی سبب میشود بدون اینکه فعالیت پی ال سی متوقف شود، ماژول معیوب تعویض و ماژول جدید جایگزین آن گردد.

پی ال سی دلتا سری AH

در واقع این نوع پی ال سی ها MID Range و High Level می باشند و با نرم افزار ISPSOFT امکان برنامه نویسی دارند و قابلیت Redundancy کنترلر و منبع تغذیه را دارا می باشند. همچنین امکان شبکه نمودن پی ال سی های سری AH با هم به وسیله تکنولوژی فیبرنوری تا حد اکثر 2 کیلومتر وجود دارد.

بررسی مشخصات فنی پردازنده های کنترل حرکت سری AH پی ال سی های دلتا

پردازنده های پی ال سی که به Motion CPU یا کنترل حرکت شناخته میشوند دارای مشخصات فنی مختص به خود به شرح زیر میباشند.

– پورت EtherNet داخلی دارند.

– از کارتهای Micro SD پشتیبانی می کنند.

– دارای ویژگی Hot-swap می باشند.

– دارای 0.12 میکرو ثانیه سرعت اجرا می باشند.

– از EtherNet/IP به خوبی پشتیبانی می کنند.( پشتیبانی از اتصالات آی او، مود آداپتور، RPI: از 2 تا 100 میلی ثانیه)

– از مودهای ورودی UD / PD / AB / 4AB پشتیبانی می کنند.

– دارای 256k step ظرفیت برنامه می باشند.

– دارای ظرفیت دیتا ریجستر 64k word / 64k word

– برای برنامه نویسی پورت ارتباطی Mini USB دارند.

– از G-Cod ها به خوبی پشتیبانی می نمایند.

 پی ال سی های دلتا سری AS

این سری از محصولات دلتا که در دسته میان رده یا متوسط قرار دارند بر اساس عملکرد بسیار مطلوبشان به محبوبیت رسیده اند. در مورد این نوع PLC باید بدانیم که ما با یک کنترلر چند منظوره با کارایی فوق العاده روبرو هستیم. PLC دلتا سری AS بیشتر برای دستگاهها و سیستمهایی که اتوماتیک و خودکار هستند مناسب می باشد. این نوع پی ال سی طوری تعبیه شده است که در آن قابلیت افزایش سرعت اجرا وجود دارد.

سری AS پی ال سی های دسته میان رده جهت پیاده سازی انواع پروژه های نسبتا پیچیده با قابلیت پشتیبانی از شبکه های صنعتی EtherCAT ،CANopen و … به کار می روند. این دسته برای پیاده سازی انواع اپلیکیشن های موشن کنترل و سنکرون چندمحور با استفاده از پی ال سی بسیار مناسب می باشند.

مجموع این قابلیتها به افزایش کاربردهای این نوع پی ال سی انجامیده است. صنعت بسته بندی، صنعت نساجی، صنعت تولید اسباب بازی و صنایع دارویی ازجمله صنایعی هستند که از این نوع پی ال سی دلتا استفاده می کنند.

Delta PLC سری AS

ویژگیهای سری AS  به این شرح است:

– از حداکثر 32 ماژول داخلی پشتیبانی می کند.

– از حداکثر 1024 ورودی یا خروجی پشتیبانی می کند.

– بهره مندی از پردازنده های 32 بیتی با تکنولوژی SOC (System on Chip) که می تواند به افزایش سرعت اجرا تا 40K Step/Ms منجر شود.

– دارای ظرفیت دیتا ریجستر 60k word می باشد.

– قابلیت کنترل تا 8 محور حرکتی از طریق شبکه CAN open را داراست.

– قابلیت تحت کنترل درآوردن تا حداکثر 6 محور از طریق کنترل پالس با 200 کیلوهرتز فرکانس دارد.

– پورت ارتباطی CAN و EtherCAT نیز دارد.

– دارای تنوع نسبتا بیشتر در ماژول های دما، ماژول های آنالوگ و Digital، ماژول های لودسل و فانکشن کارت ها.

PLC های دلتا سری DVP

آمارها نشان می دهد پرکاربردترین مدل پی ال سی های تولید شده توسط کمپانی دلتا همین سری DVP می باشد. پایداری قابل توجه، عملکرد بی نظیر، برخورداری از سرعت بالا و قابل اعتماد بودن از مهمترین ویژگیهای سری DVP به شمار می رود. استفاده از این مدل پی ال سی دلتا در سیستمهای اتوماسیون متوسط و معمولی بیشتر رواج دارد و در حال گسترش است.

تقسیمات سری DVP پی ال سی های دلتا

این سری از PLC های دلتا خود براساس قابلیتها به سه گونه ی باریک (Slim)، استاندارد و کنترل حرکت (CNC) تقسیم می شوند که هرکدام از این گونه ها دارای مدلهایی است. قابل ذکر است که PLC های استاندارد و PLC های اسلیم از سری DVP دلتا اغلب برای موارد ساده تر استفاده می شوند. برای موارد Motion و پروژه های نسبتا پیچیده تر نیز گونه ی CNC از پی ال سی های سری DVP دلتا یعنی سری  DVP-MC و سری DVP-PM مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین نتیجه می گیریم که سری DVP از PLC های دلتا به چهار سری DVP-MC ،DVP-E ،DVP-S و DVP-PM تقسیم می شود. از نظر مقایسه ی قیمت نیز دو سری DVP-S و DVP-E ارزانتر از دو سری دیگر یعنی DVP-MC و DVP-PM می باشند.

پی ال سی های اسلیم دلتا سری DVP

 خانواده Slim پی ال سی های سری DVP دلتا با حرف S نشان داده می شوند.  این خانواده از برنامه های کاربردی مانیتورینگ دستگاه از راه دور، اتوماسیون ساختمان، مانیتورینگ خط تولید و همچنین دستگاه چاپ بهره می برند. خانواده S دارای ماژول های اندازه گیری/ کنترل دما، ماژول های آنالوگ و دیجیتال (خروجی/ ورودی/ میکس)، ماژول های شبکه، ماژول های لودسل و ماژول های ورودی/خروجی از راه دور هستند. خانواده اسلیم پی ال سی های سری DVP دارای اقسامی است که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

پی ال سی Delta سری DVP-SV2

این مدل که جدیدترین نسل پی ال سی سری DVP دلتا به شمار می رود از ظرفیت حافظه بالا و با کیفیتی برخوردار است. بنابراین قادر است ثبت دیتای برنامه را به خوبی محقق کند. این محصول به دلیل دارا بودن ویژگیهای منحصر به فردی که دارد امکانات گسترده ای را به خریداران ارائه می کند.

مشخصات فنی

– دارای قابلیت کنترل حرکت خطی و دورانی.

– دارای ظرفیت برنامه حداکثر تا 16K Steps.

–  قابلیت حفاظت کامل از برنامه را داراست.

–  قابلیت حفاظتی در 4 سطح را دارا می باشد.

– امکان اتصال ماژول از هر دو طرف.

– دارای قابلیت کنترل حرکت و موقعیت فرکانس و سرعت بالا.

مدل DVP28SV از پی ال سی های دلتا

PLC دلتا سری DVP-SA2

این سری از PLC خروجی های با سرعت زیاد و کنترل توابع را به خوبی پشتیبانی می نماید. بنابراین باید آن را از CPU های قدرتمند برند دلتا دانست. این محصول از ظرفیت برنامه نسبتا بالایی برخوردار است و کارایی زیادی دارد. قابلیت اتصال به پی ال سی های دی وی پی سری S را نیز دارا می باشد که از سمت چپ صورت می گیرد. امکان اتصال به دیگر ماژول ها را نیز دارد که این نوع اتصال از سمت راست محقق می گردد.بر اساس ویژگیها و امکانات ذکر شده این مدل یکی از پرکاربردترین پی ال سی های خانواده Slim است.

بررسی فنی

– ماکزیمم تعداد ورودی خروجی 493 عدد.

– دارای 64 KB حافظه برنامه می باشد.

– قابلیت پشتیبانی از پورتهای RS232-RS485-USB را داراست.

– داشتن قابلیت پشتیبانی از MODBUS ASCII/RTU .

– دارابودن امکان پشتیبانی از کانترهای با سرعت بالا.

– دارابودن خروجی فرکانس بالای 100 کیلو هرتز.

 Delta PLC DVP-A2

دلتا پی ال سی سری DVP-SX2

یکی دیگر از پردازشگرهای پر قدرت سری DVP از خانواده اسلیم Delta، پی ال سی های سری SX2 می باشند که از نوع کامپکت هستند. در واقع نسل دوم پردازشگرهای سری DVP-SX2 دارای 14 ورودی دیجیتال و 2 نقطه ورودی/خروجی آنالوگ است.  امکان اتصال به PLC DVP-S را از سمت چپ و سایر ماژول ها را از سمت راست داراست. یکی از کاربردهای فراوانی که این محصول دارد استفاده برای کنترل دمای کارخانه های بزرگ با بهره مندی از مانیتورینگ سیگنال آنالوگ است. استفاده در صنعت نساجی خصوصا در سیستمهای نخ ریسی از دیگر کاربردهای این سری از PLC های پرقدرت سری Slim می باشد.

خصوصیات فنی

– ماکزیمم تعداد ورودی و خروجی آن 494 می باشد.

– دارای تعداد  20 نقطه ( DI/6DO,4AI/2AO ) ورودی خروجی به صورت کامپکت است.

– تا  16K Steps ظرفیت برنامه این پردازشگر می باشد.

– پورت راست برای اتصال دارد، پورت چپ برای اتصال به ماژول ها را نیز دارد.

– از پورتهای یو اس بی RS232 شامل RS485 به خوبی پشتیبانی می نماید.

– از پروتکل ارتباطی مدباس ASCII/RTU چه به صورت اسلیو و چه به صورت مستر به خوبی پشتیبانی می کند.

مدل DVP-SX2

 

مدل DVP-14SS211R

این مدل از پی ال سی های خانواده S دلتا، قابلیت حفظ عملکردهای اصلی پیاپی را از پردازشگرهای سری DVP-SS دارا می باشد. قابلیت نظارت در زمان واقعی سرعت اجرای بالاتری دارد که این خصوصیات به محبوبیت آن انجامیده است و کاربرد آنرا افزایش داده است. برای نمونه می توان به استفاده از این پردازشگرهای منطقی در دستگاههای سیم پیچ اشاره کرد.

پی ال سی دلتا مدلDVP-14SS211 در صورت تمایل به مشاهده دقیقتر این محصول می توانید روی مدل DVP-14SS211R کلیک کنید.

پی ال سی های استاندارد از سری DVP دلتا

PLC های خانواده Standard سری DVP دلتا اصولا با حرف (E) شناخته می شوند. این قسم از PLC ها به دلیل کارایی منحصر به فرد و قیمت مناسب از محبوبیت زیادی برخوردارند و کاربردهای فراوانی در صنعت اتوماسیون دارند. خانواده استاندارد پی ال سی های دلتا خود متشکل از سری های(DVP-EC3, DVP-EH, DVP-EH3, DVP-ES2, DVP-ES) می باشند. این محصولات در انواع سیستم های اتوماسیون صنعتی نسبتا ساده مورد استفاده قرار می گیرند.

سری Motion Control پی ال سی های سری DVP

PLC های موشن کنترل سری DVP دلتا کلا به دو دسته ی (مبتنی بر قطار پالس) و (مبتی بر EtherCAT و CANopen ) تقسیم می شوند.

سری موشن کنترل مبتنی بر قطار پالس

برای سروو موتورهای سری B2 و B3 و کلا خانواده B مناسب می باشند. این سری از پی ال سی های دلتا کلا در سه مدل DVP20PM00M , DVP10PM00M و DVP20PM00D در کشور ما موجود می باشند. این نوع پی ال سی کاربردهای فراوان در صنایع مختلف دارد. از جمله کاربردهای این سری از PLC های موشن کنترل، استفاده در ردیف چین سیم و کابل، دستگاه برش در حرکت، فیدر پرس ، ماشن مخصوص (G-Code) می باشد.

در جدول زیر مشخصات این سه مدل از سری موشن کنترل مبتنی بر قطار پالس به طور واضح بیان گردیده است.

مشخصات فنی سری موشن کنترل مبتی بر قطار پالس

سری موشن کنترل مبتی بر EtherCAT و CANopen

این محصول اصولا برای سروو موتورهای سری A2, A3 و کلا سروو های خانواده A مناسب می باشند. این سری از پی ال سی های سری DVP Motion در چهار مدل با کدهای DVP50MC11T-06, DVP50MC11T,DVP15MC11T-06,DVP15MC11T در بازار ایران موجود هستند. این محصول نیز کاربردهای نسبتا زیادی در صنعت دارد که برای نمونه می توان به استفاده در ماشین مخصوص (G-Code) و دستگاه برش در حرکت اشاره کرد.

نرم افزارهای برنامه نویسی  PLC های دلتا

نرم افزارهای برنامه نویسی پی ال سی های دلتا WPLsoft و ISPsoft می باشند که از قابلیتهای منحصر به فردی برخوردارند. این نرم افزارها را می توان از وب سایت شرکت دلتا به آدرس (www.deltaww.com) به طور رایگان دانلود نمود.

نرم افزار ISPSoft جدیدترین ابزار توسعه برنامه برای کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی دلتا (PLC) به شمار می رود. این نرم افزار با استاندارد IEC 61131-3 به منظور یکپارچه سازی چندین کار برای مدیریت پروژه مطابقت دارد. از قابلیتهای این نرم افزار، امکان تعریف بلوکهای عملگری (Funtion Block) و پشتیبانی از زبانهای  ST، IL، FBD، SFC، LADDER می باشد.

ویژگیهای اصلی این نرم افزارها به شرح زیر است:

– اصلاح برنامه در حالت آنلاین

– تغییر مقدار رجیسترهای حافظه PLC.

– تست و مانیتورکردن برنامه در حالت شبیه ساز بدون نیاز به PLC.

– زبان برنامه نویسی LADDER.

– پشتیبانی از دیگر زبانهای فوق الاشاره

فروش پی ال سی دلتا

پی ال سی های دلتا یکی از اصلی ترین قطعات در اتوماسیون صنعتی می باشند که دامونتک علاوه بر فروش مستقیم و بی واسطه به نصب و راه اندازی آنها نیز می پردازد. این گروه همواره می کوشد با پیاده کردن استراتژی موفق در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان و اعتلای صنعت اتوماسیون گام بردارد.

 جهت دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب و خرید انواع پی ال سی های دلتا به صورت اورجینال با واحد فروش دامونتک ( 74 42 92 33 021) تماس بگیرید.

جدیدترین لیست قیمت پی ال سی های دلتا

ارائه ی لیست جدیدترین قیمتها از جمله موارد بسیار مهم در تصمیم گیری و انتخاب متقاضیان تجهیزات اتوماسیون و خصوصا پی ال سی می باشد. ما در این قسمت سعی کردیم که جدیدترین قیمتها را ارائه نماییم ولی به دلیل نوسان نرخ ارز همواره در حال بروزرسانی می باشیم.

قیمت مدلهای مختلف پی ال سی دلتا

چنانچه قیمت کالایی درج نشده است ضمن عذرخواهی از شما تمنا می کنیم برای اطلاع از آخرین قیمت با واحد فروش دامونتک تماس حاصل فرمایید.

 

دسته بندی :

اتوماسیون

تاریخ :

آوریل 2, 2022

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

*